Sund og slank med en romaskine

romaskine

Leder du efter en enkel træningsform, som er både yderst effektiv og sund, så bør du kigge på en romaskine. Du kan både træne på romaskiner i et fitnesscenter, men du kan også købe en romaskinen til hjemmet, så sparer du penge i længden.

Du skal dog huske at spise sundt, da kosten også er altafgørende, når du gerne vil tabe dig. Du kan eventuelt gøre brug af en kalorieberegner i en periode, da det giver dig en stor forståelse for kostens betydning og dit ligevægtsindtag.

En romaskine træner hele kroppen

Med en romaskine træner du hele kroppen, da de store bevægelser aktiverer alle muskelgrupperne i din krop. Samtidig kan du variere belastningen, så den passer lidt præcis til din form, så du får det maksimale ud af træningen.

En romaskine er derfor en glimrende maskine til muskeltræning, da du kommer effektivt rundt om hele kroppen. Den er dog også glimrende som til cardiotræning, og faktisk er det noget af det bedste cardiotræning, som du kan lave.

Derfor ser man også, at de professionelle roere har en fantastisk iltoptagelse, samt de har en flot, muskuløs og slank krop. Du behøver derfor ikke udføre anden træning, hvis du bare bruger romaskinen flittigt.

Du kan eventuelt træne 3 gange om ugen, hvor du varier træningstid, belastning, intervaller mv. Variation gør træningen mere effektiv, samt det er godt for din motivation.

Den helt rette kombination

Denne kombination af cardio og muskeltræning er helt ideel, når du gerne vil tabe dig. Mange glemmer styrketræningen, når de gerne vil tabe sig, men så bliver der slankekur langt fra lige så effektiv.

Kroppen skal dække sit kalorieunderskud enten via fedt eller muskler, og dyrker du ikke styrketræning, så vil kroppen tærer mere på din muskelmasse.

Musklerne er vigtige for en sund og flot krop, men de er også vigtige for at holde dit stofskifte oppe. Din samlede muskelmasse er nemlig den vigtigste faktor for dit hvilestofskifte. Så du skal for alt i verden passe på din muskelmasse, og du må meget gerne opbygge lidt ekstra. Det er med til at holde dig slank på sigt.

Tæl kalorier med en kalorieberegner

Den effektive træning kan dog ikke gøre det alene, du bliver også nødt til at spise sundt og i de rigtige mængder. Derfor kan det være en god ide med en kalorieberegner, så du lærer din krops ligevægtsindtag at kende.

Det vil sige det indtag af kalorier, hvor du hverken taber dig eller tager på. Når du kender dette, så kan du justere op eller ned, så du enten taber dig eller tager på.

Når du har talt kalorier i en periode, så kan du godt stoppe med det igen. Du får nemlig hurtigt et overblik over dit daglige indtag, så du ca. kan regne dig frem til den rigtige mængde mad uden at tælle kalorier. Det kræver dog lidt viden om mad og din krop, hvilket en periode med kalorieberegning kan hjælpe på.