Sæt skub i din træning efter fødslen

kvinde der træner

Med omkring 6000 fødsler hver eneste måned i Danmark, er der uden tvivl en del der gerne vil i form efter fødslen, men som har virkelig svært ved at komme i gang.

I dette indlæg vil vi komme med en peptalk til dig, der har for mange undskyldninger til at komme i gang.

Der findes meget babyudstyr der kan holde din baby beskæftiget imens du træner. F.eks. kan du bruge din babynest til at have din baby liggende på sofaen eller på gulvet ved siden af dig, hvis din baby er ved at sove, eller lige er vågnet. Din baby vil uden tvivl synes det er spændende at se hvad du laver, hvis du rumstere rundt på hænder og fødder på gulvet.

Der findes naturligvis også babytæpper, som er tykkere end almindelige tæpper. Du kan derfor aktivere din baby imens du træner, og have dit barn med til træningen, selvom denne ikke forstår et kvæk af hvad der sker.

Ammepuden kan også bruges

Du har helt sikkert også en ammepude, og den kan du også sagtens bruge til noget fornuftigt. F.eks. kan din baby ligge på maven henover den, så den kan træne sin nakke imens den følger aktivt med i din træning.

Der findes et hav af træningsprogrammer til dig der lige har født, både på YouTube i videoform, men også i skriftform. Det er blot at søge på google.

Din baby sover meget i det første halve år. Selvfølgelig skal du også huske at hvile dig, for du får formentlig ikke meget søvn om natten i denne tid. Det kan også virke uoverskueligt lige at skulle ned på alle fire, og have pulsen op. Men det behøver vitterligt ikke være mange minutter om dagen.

For eksempel findes der træningsprogrammer, som varer 10 – 15 minutter, det burde alle kunne overskue og være med på.

I takt med at dit barn bliver ældre, kan du gradvist øge intervallet for din træning. Før du ser dig om, så er dit barn også med til træningen, og så bliver det først hyggeligt at få sved på panden.

Så rigtig god træning!