Kom i form til håndbold

håndbold

Er du håndboldspiller, og vil du gerne optimere din træning- eller har du planer om at komme til at gå til håndbold, så er der flere måder, du kan gøre det på.

Håndbold er nok en mere krævende sportsgren, end de fleste forestiller sig. Spiller du selv, så ved du godt, at det er fysisk meget krævende at spille håndbold. Du kan optimere din træning på forskellige måder.

Træn selv

Det er naturligvis ikke muligt selv at lave kamptræning. Det er svært at gøre alene. Men de mange andre elementer ved træningen kan du godt styrke ved at træne på forskellige måder. Det drejer sig om både styrke, smidighed, hurtighed og udholdenhed. Så der er nok at tage fat på.

Du kan selvfølgelig løbetræne. Løb er en vigtig del af håndbold. Det kan både være distanceløb og intervaltræning.

Du kan lave diverse former for styrketræning. Det kan være med eller uden belastning. En kombination vil være perfekt.

Du kan træne de forskellige muskelgrupper i et træningscenter, du kan svømme eller lignende, eller du kan træne derhjemme. Der er i det hele taget mange muligheder for at supplere din håndboldtræning selv. Se flere gode forslag på Hbold.dk. Pluk gerne de træningsformer, som passer til dig.

Crosstrainer til hjemmebrug

Der er også den mulighed, at du indretter dig med en træningsmaskine derhjemme. Hvis du for eksempel vælger en crosstrainer, så får du netop trænet alle de mange muskler, som er i spil, når du spiller håndbold.

Når du spiller håndbold er næsten alle kroppens muskler i spil. Det får du også, når du træner på en crosstrainer. Derfor er den nok den ideelle træningsmaskine, når du skal optimere din træning i forhold til håndbold.

Den er nem at bruge, og den er super effektiv. Du skal ikke arbejde længe i den, før din form bliver markant forbedret. Brug den på daglig basis, og du vil snart se resultater.