Kaffe booster din træning

kaffe booster din forbrænding

Kaffe er mange menneskers foretrukne hjælpemiddel til at starte dagen på, og der er mange, der ikke føler sig ikke rigtigt vågne uden en kop kaffe om morgenen. Det er altså noget nær en nødvendighed for nogen. Dog deler det vandene, når det kommer til sundhed. Den ene dag er det sundt, og den anden dag er det ikke.

Det har meget at gøre med, hvor mange kopper man indtager på et døgn. Hvis du holder dig til én eller to kopper om dagen, så skulle alt være i orden. Og oven i det, så ser det faktisk ud til, at det kan være med til at øge din forbrænding og altså booste træningen. Især hvis du bruger den som en pre-workout, og hvis du holder dig til økologiske kaffebønner.

Hvilke sundhedsmæssige fordele er der ved kaffe?

Der er masser af sundhedsmæssige fordele ved at drikke et par kopper om dagen. Ifølge diverse undersøgelser er der faktisk ikke særlige mange dårlige ting ved at drikke det, hvis du holder dig til et par kopper om dagen.

Du bliver selvfølgelig mere vågen, og det vil altid være en fordel for dig i løbet af dagen. Det gør dig også mere mentalt på dupperne, og det gør altså, at du kan tænke bedre. Du undgår herved – ifølge de diverse undersøgelser – at få sygdomme som Demens og Alzheimers.

Desuden skulle folk der drikker kaffe være sundere end andre mennesker og derfor selvfølgelig også leve længere. Du kan ved at drikke et par kopper om dagen undgå hjertekarsygdomme og også forhøjet blodtryk, da det styrker hjertet. Du kan også mindske din risiko for at få diabetes, hvis du indtager det hver dag. Et dagligt indtag af et par kopper skulle efter sigende også forebygge overvægt og fedme. Her kommer næste afsnit ind i billedet.

Hvordan booster kaffe min træning?

For det første giver kaffe dig et ordentlig skud koffein, og koffeinen gør dig mere oplagt til at tage i træningscentret eller tage ud på løbeturen. Det gør sukkeret mere tilgængeligt i blodet, og på den måde har du større chance for faktisk at komme afsted. Af samme årsag præsterer du faktisk også bedre, når du har indtaget kaffe inden din træning – altså brugt den som en form for pre-workout. Sådan kommer du til at kunne løbe længere eller træne endnu mere.

Det allervildeste ved kaffe må dog være, at du faktisk kan booste din træning, ved at drikke en eller to kopper inden du træner. Du forbrænder nemlig mere fedt ved at gøre det på denne måde, og det gør altså din forbrænding endnu højere. Sørg derfor altid fra nu af at bruge kaffe som en pre-workout, da det kun kan gøre din træning bedre. Men husk de økologiske kaffebønner og at lade være med at indtage mere end to kopper om dagen!