romaskine

Træning med romaskine giver sved på panden

Når du skal forbrænde nogle kilo hurtigt så er det vigtigt, at du finder en metode, som du kan lide. For det nytter ikke noget at kaste dig ud i en sportsgren eller aktivitet, som du slet ikke kan lide at udføre. Det kan være, at du for eksempel er til træning med romaskine, som er rigtig godt for forbrændingen. Derudover er det også en god træning hvis du på et tidspunkt ønsker at ro rigtigt da du på den måde har oparbejdet muskler.

Start stille ud med romaskine træning

Mange begår den fejl, at de starter med træning og klør hårdt på på fra starten af og det kan gøre, at man ender med at gå død i den træning man starter, og så kan det i sidste ende gøre, at man giver helt op. I stedet bør man starte stille og roligt således, at man vænner sig til den pågældende træning på en behagelig måde. Når det kommer til at bruge en romaskine til træning så vil det gælde, at man kan starte ud med for eksempel at træne 10 minutter den første dag, hvilket kan gøre, at man kommer i gang uden det bliver for hårdt.

Den næste dag kan man så afsætte lidt mere tid til træningen og man kan ro i for eksempel 15 minutter, hvilket naturligvis vil være lidt hårdt. Man vænner sig dog til at træne med romaskine, hvorfor man bare bør gøre det og efterfølgende vil man være rigtig glad. Den tredje dag i ens træningsprogram kan man så vælge at lade være med at træne, hvilket er en god ide da kroppen skal restituere før den kan gå rigtig i gang igen. Når man går i gang den fjerde dag kan man starte med lidt længere tid på romaskinen end første dag, men dog mindre end den anden dag. 12 minutter er en god tid for fjerde dags træning og du vil formentligt allerede på denne dag kunne mærke en væsentlig forbedring i forhold til den første dag du startede med træningen.

Start med fokus på teknik

Uanset hvilken sport man starter med at træne er det vigtigt, at man starter ud med et stort fokus på teknik. For med et stort fokus på teknik vil man med større sandsynlighed kunne undgå skader, som kan sætte en stopper for enhver træning. Og udover det er det en stor gene at skulle gå rundt med en skade, da det kan være smertefuldt. Netop derfor er det vigtigt at have det store fokus på hvordan man bevæger sig. Det er især i starten, at det kan betale sig at have et fokus på teknikken og det er også her, at det kan betale sig at få en professionel til at kigge med når man starter på træningen.

Når man foretager træning med romaskine bør man i starten have et større fokus på at udføre træningen korrekt end at tage mange tag. Når man så har fået sporten under huden kan man begynde at tænke mere over at gøre det hurtigere og lægge mere energi og kraft i træningen.

Post Author: Stef